divendres, 8 de febrer del 2008

Novetats fiscals 2

EL RÈGIM ESPECIAL DE GRUPS D’ENTITATS EN L’IVA

És d’ aplicació voluntària i s’estructura en dos nivells: NIVELL BÀSIC: amb la compensació de saldos i NIVELL AVANÇAT: hi ha la compensació de saldos més existeix una norma específica de valoració de la base imposable. Ha entrat en vigor l’1 de gener de 2008

Es tracta com si el grup FOS UN ÚNIC SUBJECTE PASSIU, gravant únicament el valor afegit que generi el grup com a tal quan es relacioni amb tercers, NO GRAVA el VALOR AFEGIT INTERN.

El grup ha de seguir una sèrie d’obligacions formals, que passen per que l’entitat dominant del grup ha de tenir un sistema d’informació / registre analític que contingui: 1.Descripció de béns i serveis realitzats en les operacions intragrup, per les que s’hagi suportat o satisfet el tribut, incloent també els béns i serveis de tercers que donin lloc a quotes suportades o satisfetes. 2. L’import de la base imposable i de les quotes del tribut, conservant els justificants documentals corresponents. 3.L’ import de les quotes deduïdes de les suportades i satisfetes, on s’ha d’indicar la regla de prorrata, general o especial aplicada i cada una de les entitats que estiguin aplicant el règim especial. En el cas de béns d’inversió s’han de consignar l’import de les regularitzacions practicades i l’inici de la seva utilització efectiva. 4.S’ha de fer una memòria on quedi reflexat els criteris per l’imputació o determinació del cost dels béns i serveis a la base imposable de les operacions intragrup i del sector diferenciat constituït per aquestes operacions. Aquesta memòria ha de formar part del sistema d’informació i s’han de guardar els justificants formals. 5.Per les operacions entre entitats d’un mateix grup, s’hauran d’expedir en una sèrie especial i consignar-se per separat, en el llibre registre de factures expedides.

A més s’han de complir amb un seguit de procediments de control, a saber: 1.Es pot ampliar el període del procediment d’inspecció per part de l’administració Tributaria sempre i quan, les interrupcions estiguin justificades i les dilatacions no siguin imputables a la mateixa Administració, i en el cas que el procediment es segueixi a qualsevol entitat del grup, sempre s’ha de notificar a l’entitat dominant. 2.S’especifica que els Llibre Registre de Factures expedides i rebudes ha de contenir a més aquesta informació: Inscriure la data de REALITZACIÓ de les OPERACIONS quan sigui diferent a la data d’expedició de la factura. Inscriure Nom i Cognoms, raó social o Denominació completa i NIF del destinatari. Quan es faci un assentament RESUM ha de tenir incorporat la data o el període que compren, els números inicials i finals del documents que el formen.